Kaj je proaktivnost?
Proaktivnost pomeni, da znate prepoznati svojo odgovornost do tega, da nekaj uresničite – npr., da razvijate čustveno inteligentnost. In 1. korak ste že naredili, ker berete ta prispevek.
Proaktivnost pomeni tudi, da se zavedate, da sami sebi lahko krojite življenje oziroma si pišete zgodbo.
Proaktivnost pomeni, da ko plujete skozi življejne uporabljate vesla in imate moč, ki jo poganja notranja motivacija ter vizija cilja, danega na podlagi vaših vrednot. In ko pride do določene situacije, se nanjo odzovete na podlagi tega, kar želite doseči in na kakšen način.
Dnevno se odločimo približno 100x (npr. kaj obleči, jesti in druge odločitve, ki imajo večje posledice oziroma rezultate)…in vsi smo kdaj tudi odzivni, se pravi se prepustimo toku in oviram, od katerih se odbijamo.
Kadar se “odbijamo” – odzivamo pomeni, da pustimo okoliščinam, da nam krojijo usodo oziroma naša dejanja: npr. je naše počutje primerno vremenu. Kadar smo odzivni, ne pomeni da nimamo sposobnosti, vesel…., le premalo jih uporabljamo.
Biti proaktiven pomeni tudi to, da se osredotočamo na tiste stvari, na katere imamo vpliv: neposreden ali posreden.
Nad nekaterimi stvarmi pa vpliva nimamo. Npr. kje smo se rodili, pretekle napake, kdo so naši starši, vreme,… In proaktivnost nas spobuja k temu, da te stvari oziroma dejstva sprejmemo takšne kot so in gremo naprej, osredotočeni na tisto, kar lahko spremenimo. Le tako bomo naše območje vpliva širili in lahko dosegli naš potencial.
Tudi asertivnost je pomembna
Asserere (lat.) = trditi
Assertive (angl.) = trdilen, jasno izrečen, samozavesten, nepopustljiv
S pomočjo asertivnosti se postavimo zase in za svoje pravice, damo drugim vedeti, kje so naše meje ter za njimi stojimo. Da izrazimo naše misli, občutke in prepričanja na neposreden, pošten in ustrezen način, ki ne krši pravic drugega človeka.
“Kadar ljudje nekaj povedo direktno a brutalno, v spominu ostane njegova brutalnost, ne direktnost.” Maya Agelou
Zakaj asertivnost?
Kadar so zaposleni bolj asertivni, so tudi bolj samozavestni in komunikacijsko spretni, imajo boljše medosebne odnose in boljše sodelovanje. Zaradi neposrednega komuniciranja je tudi manj skritih namenov, konflikte in probleme rešujemo v zgodnjih fazah in posledično je tu večja uspešnost in ugled podjetja.
Kot posameznik pa smo takrat, ko smo asertivni bolj zadovoljni s samim seboj, povečujemo učinkovitost in lažje dosegamo cilje, bolje obvladujemo konfliktne in druge težke situacije ter očutno zmanjšamo stopnjo stresa.
Več o prokativnosti in asertivnosti lahko pogledate na naši FB strani Klin svetovanje in si ogledate webinar.