Koliko želja imate? Nekateri jih verjetno težko stresete iz rokava in potrebujete daljše razmišljanje.
Se vam zdi, da se približujete uresničitvi? Kaj delate trenutno za to? Imate postavljene dolgoročne in kratkoročne cilje? Preverite, ali so ti cilji resnično taki, da boste ob njihovi izpolnitvi zadovoljni in ali se je zanje vredno truditi na vse pretege.
Mogoče pa cilje z lahkoto naštejete a se nobenemu cilju ne približate? Zakaj?
POMEMBEN JE JASEN CILJ
Predstavljamo vam metodo, ki vam bo pomagala postaviti natančno definiran cilj: metodo S.M.A.R.T..
S = Specific (specifičen), M = Measurable (merljiv), A = Attainable (dosegljiv), R = Relevant (ustrezen) T= Time-bound (časovno določen)
SPECIFIČEN cilj vključuje določitev vključenih oseb, kaj želimo doseči, zakaj želimo to doseči, kje in kdaj se bo to zgodilo ter na kakšen način.
Npr. Namesto: »Rad bi delal v dobrem podjetju.« si zastevite naslednji cilj »V roku pol leta bi se rad zaposlil v majhnem računalniškem podjetju v Ljubljani ali okolici.«
MERLJIVost cilja nam bo pomgala pri sledenju napredka.
Npr. Namesto: “Ta mesec se bom začel več gibati.” Dodajte v cilj še merljivost: »Ta mesec bom vsaj trikrat tedensko pol ure hodil.«
V primeru, da že v naprej veste, da je cilj nedosegljiv, bo vaša motivacija za premik proti cilju zelo nizka. Vseeno pa določena stopnja izziva mora biti, vendar naj bo cilj DOSEGLJIV.
Npr. »V svojem življenju se bom poslovil od stresa za vedno.« »Do konca tega leta se bom s pomočjo delavnic in treningov naučil metod obvladovanja stresa ter jih aktivno izvajal«.
Je cilj, ki ste ga postavili, v skladu z zmožnostmi, vašimi vrednotami, časovnim okvirjem,…? RELEVANTEN cilj upošteva tudi to.
Npr.: »Na izpitu iz fiziologije bom dosegel oceno 10.« –Raje si zastavite drugačen cilj: »Vsak dan se bom 2 uri intenzivno učil fiziologijo in se v četrtek dobil s sošolko, da skupaj pregledava težavnejše teme.«
Kakšno prioriteto ima zastavlen cilj? Kdaj ga želim doseči? Verjetnost, da boste dosegli cilj boste povečali, če bo ta ČASOVNO DOLOČEN.
Npr.: »Želim si, da bi izboljšal prodajo.« spremenite v: »V roku enega meseca bom izboljšal prodajo za 5%«.
Cilje si zapišite!
“Ne bojte se počasne rasti, bojte se ostati na mestu.« Kitajski pregovor